VW/AUDI/Skoda – Retrofit TPMS (ABS)

In acest tutorial va voi explica cum puteti activa functia TPMS din ABS la VW/AUDI cu o pompa compatibila si cum sa montati butonul TPMS. Masina pe care am efectuat operatiunea este un Passat B6 Highline 2006 (BMP). Avem nevoie de: VCDS (VAG-COM), Buton TPMS, Cablaje

Realizati procedura pe proprie raspundere. Nu suntem responsabili pentru orice defectiune aparuta in urma realizarii acestei proceduri.

Inainte de a cumpara butonul si cablajele, va trebui sa testam daca pompa noastra ABS este compatibila cu functia TPMS. Acest lucru se face astfel:

In VCDS, mergeti la modulul ABS, apoi CODING. La numarul pe care il gasiti acolo adunati 2048 (de exemplu 29000+2048).

Daca primiti mesajul „Coding accepted”, pompa dvs. ABS este compatibila.

Daca primiti mesajul „Coding rejcted”, pompa dvs. ABS nu este compatibila.

Cum se leaga butonul TPMS?

Vom cauta plusul si minusul de la butonul ESP sau AutoHold. Dupa ce le gasim, extragem cei 2 pini din mufa si ii inlocuim cu cei 2 pini nemufati de la butonul nostru. Apoi mufam cei 2 pini extrasi la mufa neagra separata ce o primim cu instalatia pentru butonul TPMS.

Practic, luam + si – pentru becul din buton.

Dupa ce am cablat butonul la + si la -, montam butonul in rama , iar firul rosu il scoatem pe sub ornamentul de langa consola.

Acum vom cauta sub torpedo locul pe unde intra cablajele de la pompa ABS de sub capota in masina. Vom sectiona garnitura si vom trece firul prin ea pana sub capota, apoi vom silicona locul pentru a impiedica apa sa intre in masina.

Legare la pompa ABS

Ce a fost mai greu nu a trecut inca. Cu multa rabdare vom desface mufa de la pompa ABS, si vom cauta pinul cu nr. 16. Daca pinul cu nr. 16 este ocupat (cum a fost in cazul meu), ne vom lega la alt pin liber (22, in cazul meu).

Desfacem capacul de deasupra al mufei ABS. Ne orientam dupa notatiile de pe partea inferioara a mufei si localizam pinul 16 (daca e ocupat, vezi mai sus…) si scoatem protectia anti-apa de pe locul in care vom baga firul rosu (pinul din poza de mai jos nu este nr. 16).

Dupa ce am conectat firul la mufa, bagam mufa ABS inapoi si facem o proba. Daca totul a iesit cum trebuie, atunci cand apasam butonul TPMS, martorul se va aprinde in bord cateva secunde, apoi cand se va sting si eliberam butonul se va auzi un sunet. Asa resetam valorile sistemului TPMS.

Daca totul este functional, montam totate plasticele inapoi, ascundem firul rosu pe sub podul pedalier si gata. Acum sistemul TPMS este activ.

Functionand fara senzori de presiune in roata, sistemul TPMS prin ABS poate fi mai incet ca cel prin senzori, asa ca o diferenta de presiune in roata poate fi vazuta dupa 1-2-3km parcursi si nu instant.

One Comment

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *